2012. augusztus 21., kedd

Zabpelyhes-kókuszos keksz

Ez egy gyorsan elkészíthető és számomra nagyon bejövős keksz. Variálhatjuk kedvünkre. Én ezt most csokival készítettem, de aszalt áfonyával sem rossz.


Hozzávalók (kb. 30 db):

12 dkg vaj
10 dkg barnacukor
1 tojás
fél tk vanília kivonat
10 dkg liszt
fél tk szódabikarbóna
fél tk fahéj
3-4 dkg kókusz
10 dkg aprószemű zabpehely
fél narancs héja
10 dkg csokoládé pasztilla
(vagy aszalt gyümölcs)


Melegítsük elő a sütőt 160 fokra és béleljünk ki két tepsit sütőpapírral. Tegyük egy keverőtálba a vajat, barna cukrot és keverjük jó habosra. Adjuk hozzá a tojást és a vanília kivonatot. 
Egy külön tálban keverjük össze a lisztet, szódabikarbónát, fahéjat, kókuszt, narancs héját és a zabpelyhet. Apránként adagoljuk a tojásos keverékhez. Legvégül adjuk hozzá a csokoládét is.
Kb. evőkanálnyi adagokból gyúrjunk golyókat és helyezzük a tepsire, helyet hagyva egymás között. Kicsit nyomogassuk le. Süssük kb. 10 percig. Amikor elkészült várjunk 1 percet és utána tegyük át a rácsra hűlni.


4 megjegyzés:

Unknown írta...

Mikor elolvastam a keksz receptjét, egybôl kedvet kaptam hozzà, igy elkészitettem gyorsan; :)

Annyit vàltoztattam rajta, hogy rizslisztet hasznàltam, citromhéjat és mazsolàt. Igy is nagyon finom lett, csak a kokuszt nem érzem rajta. :(

Csak igy tovàbb!!! :)

Julia írta...

ez egy szuper keksz! a kókusz-csoki zseniális párosítás!és valóban nagyon finom aszalt áfonyával is! :)

Mézigörl írta...

Aszalt gyümivel és mézzel készítek hasonlót. Gusztaaa! :-D

Emoke írta...

Krisztina: köszönöm, és örülök, hogy ilyen gyorsan el is készítetted. :) (legközelebb én is több kókuszt fogok bele tenni..a képet pedig nagyon köszönöm!! :))

Julia: köszönöm :)

Mézigörl: :DD köszi!