2012. augusztus 4., szombat

Áfonyás sajttorta

Rachel Allen továbbra is kedvenc. Még tavaly lementettem Rachel A. áfonyás sajttorta receptjét innen, aztán nemrég láttam Puffinnál is és eszembe jutott, hogy én ezt azért mentettem le, ha lesz áfonyám, akkor megcsinálom. Lett. Íme.


Családnak vittem, ezért nem low carb változatban készült. Én kicsit átmódosítottam a lenti receptet és 2 db 20 cm-s tortát készítettem, az egyik áfonyás volt a másik szedres. Nagy sikere volt, mindkettő torta szinte azonnal elfogyott. Tényleg jó darab és gyorsan kész. Asszem hamarosan hivatalosan is én leszek a család sütikészítője. ;)

Hozzávalók: (24 cm formához)

7,5 dkg olvasztott vaj
17,5 dkg darált keksz (teljeskiőrlésű, háztartási stb)
17,5 dkg áfonya vagy szeder vagy málna
45 dkg krémsajt (philadelphia a legjobb)
15 dkg porcukor (én 10 dkg-t használtam)
1 tk vanília kivonat
4 tojás


A sütőt előmelegítjük 180 fokra. Egy 24 cm átmérőjű tortaformát kibélelünk sütőpapírral (ez a legmacerásabb az egészben). 
A vajat megolvasztjuk, darált keksszel összemorzsoljuk, majd a tortaforma aljába nyomkodjuk. Rászórjuk az áfonyát. (ha szeretnék a tetejére hagyni, tegyünk félre pár szemet)


Tegyük a keverőtálba a tojásokat, krémsajtot, cukrot és a vaníliakivonatot és keverjük jó habosra. Öntsük az áfonyára és süssük kb. 35-40 percig (amíg aranybarna nem lesz a teteje) Hagyjuk hűlni és kész is.

És ezzel a süitvel neveztem Vikvi játékába! :) Érdemes játszani!! Kukkantsatok be hozzá. Én személy szerint a rebarbara tőre gyúrok. :) Anyukáméknál jó helye lenne. :)

1 megjegyzés:

Unknown írta...

Nagyon finom lehet! egyik kedvencem az áfonya! Így meg főleg :)