2010. november 13., szombat

Jobb, mint a mozis perec

Bence megpróbálta valamelyik nap a Majdnem a mozis perec - et. Szerinte ez jobb lett, szerintem is. ;) És most már nem is akarok mozis perecet, ez lesz a nyerő. :)

A forrás Limarától származik, nem sokat változtattam. Jó is lesz ez így. :) Főzni kell, szódabikarbónás vízben. :) A képeket én készítettem, még józan állapotban. :)))))))


Hozzávalók: 

70 dkg finomliszt
2 teáskanál só
1 evőkanál cukor
7 dkg puha vaj
2 dl langyos tej
2 dl langyos víz
2 dkg friss élesztő
1 felvert tojás

Vízfürdőhöz
1 csomag (50g) szódabikarbóna

Sós mázhoz (ezt az utolsó percben kell a perecekre csepegtetni):
1,5 teáskanál só
2 teáskanál liszt
kevés víz

Kimérem a tejet, vizet, feloldom benne a cukrot és az élesztőt. A dagasztógépbe mérem a lisztet, sót, majd hozzáöntöm a folyadékot és a puha vajat. Rugalmas tésztát dagasztok belőle, amit egy kelesztőtálban duplájára kelesztek. Tupperes edény, még sose hagyott cserben. :)
A megkelt tésztát enyhén lisztezett felületre öntöm és én 12 egyenlő részre osztottam (10 dkg/1 gombóc) (eredeti recept 10 rész)
Aztán a darabokat kinyújtom és szépen feltekerem. Kb. 30 centisekre.Majd pihentetem kicsit őket.


 A következő nyújtásnál kb. 65-70 centisre sodorjuk. Én inkább a levegőben lóbáltam, vigyorogva. :)))


Szépen megformázom a pereceket, egy ruhával letakarom míg elkészül a vízfürdő.



Egy nagyobb lábasban vizet melegítek, amikor felforr egy tasak szódabikarbónát teszek bele.  Takarékra veszem és a pereceket oldalanként fél-fél percig előfőzöm benne.


Közben felverek 1 tojást. Amint kivettem a vízből a perecet, megkentem a tojással és azzal szórtam meg, amivel enni szerettük volna. :))
Kb. 15 perc alatt megsül. Itt gázsütő van, nincs fokozat, de olyan 4-5-ösön csinálhattam. :) (eredeti recept 200 fok)
Lett sima és sós (az a főképen látható)
Lett még szotyis:
Tökmagos: 

Sajtos:

Hát most mit mondjak?! Nem vagyok nagy pereces. A mozisat szerettem eddig...most már ezt szeretem. :) 
Bence is megmondta...meg azt is, hogy: "Büszke vagyok rád, Mama!" ;) Kell ennél több?;)

Nincsenek megjegyzések: